آموزش انتقالی دانشگاه آزاد
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

دانشجویان دانشگاه آزاد که به دلایل مختلف مایل به تغییر واحد دانشگاهی خود می‌باشند، می‌توانند در فرصت نقل و انتقال دانشگاه آزاد که در اختیار دانشجویان متقاضی قرار می‌گیرد، اقدام به ثبت نام نمایند.

زمان ثبت نام انتقالی دانشگاه آزاد

ثبت نام انتقالی دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۳ در دو بازه زمانی زیر انجام می‌شود:

  • نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۳: از ۲۹ مرداد تا ۱۰ شهریور
  • نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۳: از ۲۰ آذر تا ۵ دی

نحوه اقدام برای انتقالی گرفتن از دانشگاه آزاد

دانشجویان متقاضی انتقالی دانشگاه آزاد، باید شرایط عمومی و اختصاصی انتقالی دانشگاه آزاد را داشته باشند. در صورت داشتن شرایط لازم، می‌توانند از طریق سامانه نقل و انتقالات و میهمانی دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی monada.iau.ac.ir اقدام به ثبت نام نمایند.

مراحل ثبت نام انتقالی دانشگاه آزاد به صورت زیر می‌باشد:

  1. مراجعه به سامانه نقل و انتقالات و میهمانی دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی monada.iau.ac.ir
  2. وارد نمودن اطلاعات کاربری و ثبت نام
  3. تکمیل فرم درخواست انتقالی
  4. بارگذاری مدارک مورد نیاز
  5. پرداخت هزینه بررسی مدارک
  6. دریافت شماره پرونده

شرایط عمومی درخواست انتقالی دانشگاه آزاد

دانشجویانی که دارای شرایط عمومی درخواست انتقالی دانشگاه آزاد باشند، می‌توانند برای میهمانی و یا انتقال، درخواست خود را در سامانه ثبت نمایند. این شرایط به شرح زیر هستند:

  • شرایط تحصیلی:
    • دانشجو نباید به دلایل شرایط آموزشی، انضباطی و نظام وظیفه، منع ادامه تحصیل داشته باشد.
    • دانشجو باید حداقل یک نیم سال را در دانشگاه مبدأ گذرانده باشد.
    • دانشجو باید در رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد پذیرفته‌ شده‌ باشد.
  • شرایط رشته تحصیلی:
    • در دانشگاه مقصد حتماً رشته و گرایش شما باید وجود داشته باشد.
  • شرایط نیمسال تحصیلی:
    • انتقال در نیمسال آخر تحصیلی ممنوع می‌باشد.
  • شرایط میهمانی:
    • دانشجویان میهمان که قصد اخذ پایان نامه را دارند، تنها با موافقت دانشگاه مبدأ و مقصد می‌توانند برای این امر اقدام کنند.
  • شرایط مقطع تحصیلی:
    • در هر مقطع تحصیلی تنها یک بار امکان انتقال وجود خواهد داشت.
    • انتقالی و مهمانی در مقطع دکتری تنها با شرایط انتقالی دانشگاه آزاد به صورت خاص امکان پذیر است.
  • شرایط دوره تحصیلی:
    • در دانشگاه های بین المللی انتقال دانشجویان تنها به صورت درون محوری می‌باشد.
    • امکان انتقال دانشجویان از دانشگاه‌های خارج کشور به داخل کشور وجود ندارد. آنها برای انتقال به دانشگاه‌های آزاد کشور باید در امتحان قبول شوند.
    • دانشجویان واحدهای الکترونیکی تنها می‌توانند در واحدهای الکترونیک سایر دانشگاه‌ها ثبت نام نمایند.
    • برای دانشجویان پژوهش محور امکان انتقال ممنوع است.
    • امکان انتقال کارکنان و اعضای علمی دانشگاه‌ها به محل خدمتشان وجود ندارد.
    • دانشجویان اتباع غیر ایرانی در صورتی می توانند به دانشگاه آزاد منتقل شوند که درخواست آن‌ها باید از طریق واحد دانشگاهی مبدا، اداره کل امور بین الملل و کمیسیون نقل و انتقال دانشجویی دانشگاه بررسی و تایید شوند.

شرایط اختصاصی ثبت نام انتقالی دانشگاه آزاد

علاوه بر شرایط عمومی، دانشجویان متقاضی انتقالی دانشگاه آزاد باید دارای یکی از شرایط اختصاصی زیر نیز باشند تا بتوانند در سامانه منادا ثبت نام کنند:

  • شرایط انتقالی دانشگاه آزاد بر اساس ازدواج و متارکه
    • چنانچه دانشجویی بعد از ثبت نام در دانشگاه آزاد ازدواج کرده باشد می تواند مدارک لازم را ارائه دهد و برای انتقالی یا مهمانی به یکی از واحدهای دانشگاه آزاد محل سکونت یا اشتغال همسر خود اقدام نماید.
    • چنانچه دانشجوی متاهل خانم بعد از ثبت نام در دانشگاه آزاد از همسر خود جدا شود می تواند به شهر محل سکونت خانواده اش درخواست انتقالی و میهمانی دهد.
    • دانشجویان خانم دارای فرزند در سال اول شیردهی می توانند درخواست میهمانی دهند.
  • شرایط انتقالی دانشگاه آزاد بر اساس خانواده شاهد و ایثارگران
    • آزادگان، اسرا، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آن ها و دانشجویان شاهد در زمان پذیرش می‌توانند با ارائه مدارک لازم به واحد دانشگاه های آزاد انتقالی خود را انجام دهند. همچنین امکان نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد برای این افراد با ارائه مدارک لازم پس از ثبت نام در واحد

نتیجه گیری

دانشجویان دانشگاه آزاد که قصد انتقال به واحد دانشگاهی دیگری را دارند، می‌توانند با رعایت شرایط عمومی و اختصاصی مربوطه، درخواست خود را از طریق سامانه نقل و انتقالات و میهمانی دانشگاه آزاد ثبت نمایند. این سامانه در دو بازه زمانی نیمسال اول و نیمسال دوم تحصیلی، فعال می‌باشد. مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام انتقالی دانشگاه آزاد، شامل اصل و تصویر شناسنامه، کارت ملی، کارت دانشجویی، ریز نمرات تحصیلی، گواهی عدم منع ادامه تحصیل، گواهی اشتغال به تحصیل از دانشگاه مقصد و سایر مدارک مورد نیاز بر اساس شرایط خاص انتقالی می‌باشد. دانشجویان متقاضی انتقالی دانشگاه آزاد، می‌بایست هزینه بررسی مدارک را نیز پرداخت نمایند.

در صورتی که درخواست انتقالی دانشجویان مورد تایید دانشگاه مبدا و مقصد قرار گیرد، امکان انتقال آن‌ها به واحد دانشگاهی جدید فراهم خواهد شد. دانشجویان باید توجه داشته باشند که امکان انتقال در نیمسال آخر تحصیلی، تنها با موافقت دانشگاه‌های مبدا و مقصد امکان‌پذیر است.





:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: